ŁATWIEJ ZROZUMIESZ: Pomocna dłoń. Znajdź swój autorytet i zdobywaj wiedzę z większą przyjemnością.


POST NR 3 Z SERII POŚWIĘCONEJ POWROTOWI DO SZKOŁY

Jest taka teoria, która głosi, że lepiej i łatwiej uczymy się od tych, których lubimy i którzy mają nasz szacunek. Kiedy patrzę wstecz- przybijam piątkę tej teorii. Najlepsze wyniki w szkole osiągałam z tych przedmiotów, gdzie prowadzącymi były osoby charyzmatyczne, JAKIEŚ... i do których czułam sympatię. Grażynę Bastek polubiłam od pierwszego usłyszenia. Kasia Wirkus- Molęda urzekła mnie pomysłowością w wykorzystywaniu pojęć ze świata sztuki do tworzenia zabawnych powiedzonek. I tak jakoś dalej poszło... 

1# ART FREAK-i świata łączcie się (w newsletterze)! 
Na art-freak-owy newsletter zapisałam się dzięki reklamie na Instagramie. Kliknęłam w łącze, uzupełniłam rubryczki. I o wszystkim zapomniałam. Aż do piątkowych słów "Elo Botticello!", które rozpoczynały art-freak-owego mejla i które jakoś tak wprawiły mnie w dobry nastrój. Po klawym przywitaniu wpadła wiadomość o obchodach Dnia Nauczyciela i rozkminy, którzy artyści i artystki dostaliby pracę w szkole i jakich przedmiotów uczyli. Witkacy jako pan od chemii, Marina Abramovic jako w-fistka od tysiąca kroków... Kolejny mejl: iluzja, postaci wychodzące z obrazów (ale nie w kripi klimacie), dzięki któremu przypomniałam sobie o trompe l-oeil i malarstwie iluzjonistycznym. Wszystko podane w formie krótkiego i przystępnego tekstu. I tak co tydzień. Zawsze na koniec głosowanie, np.: "Najbardziej epicka reakcja Marii w scenie Zwiastowania należy do malarzy...". Efekt tych niewinnych mejli był taki, że łażąc po muzeach zaczęłam interesować się nie tylko sztuką XX i XXI wieku. 
Niedawno, korzystając z promki oraz wychillowanego urlopowo umysłu, zakupiłam zestaw fiszek i przez 15 minut dziennie powtarzam sobie pojęcia z historii sztuki, architektury i ponownie uczę się rozpoznawać starożytne bóstwa i chrześcijańskich świętych. Polecam tym osobom, które muszą wiedzę taką posiąść obowiązkowo, np. z okazji matury. 
Brzmi potrzebnie? Wrzucam link do treści: artfreak.pl


2# GŁOS, który niesie intrygujące treści 
Pamiętam, że kiedy zbliżałam się do odsłuchania wszystkich odcinków "Dawno temu w sztuce"- mojego pierwszego podcastu, martwiłam się, co ze sobą pocznę, co dalej. Okazało się, że jeden podcast prowadzi do drugiego i dziesiątego i że sprytny Spotify już wie, co lubię i znajduje mi kolejne treści. Przestałam bać się ciszy ;) W bibliotece czeka pokaźna lista słuchowisk do odkrycia. Włączyłam też funkcję "Obserwuj" i czekam na nowe odcinki moich ulubienic. 
O kilku ulubionych podcastach pisałam tu: PODCASTY cz.1  oraz tu: PODCASTY cz. 2
W drugim "podcastowym" poście pojawiła się co prawda postać Grażyny Bastek, autorki "Po co sztuka?". Wówczas jednak byłam jeszcze przed przeczytaniem pierwszego tomu rewelacyjnych "Rozmów obrazów" oraz lekturą bloga. O tym, jak klawą historyczką sztuki jest Pani Grażyna jeszcze nie wiedziałam. Bloga, podcast, artykuły i książki polecam gorąco tym, którzy edukację szkolną mają już za sobą i potrzebują sięgnąć głębiej. Słownik pojęć jest też super pomocny tym, którzy lubią wgryzać się w temat.
Link do Galerii Osobliwości Grażyny Bastek: grazynabastek.pl


Mam nadzieję, że tak jak ja, zaczynasz cieszyć się na myśl o świeżutkim, nowym roku szkolnym. 
Twoja Helen

#artfrek #historiasztuki #nauka #maturazhistoriisztuki #kochamsztuke #ciekawieosztuce #podcasty #grazynabastek #galeriaosobliwosci #jaksieuczyc #nauka #jakzapamietac #kulturalnaagentka 

Komentarze