Tak więc... przejrzyj prace- fajnie będzie porównać obrazy z tym co zobaczysz na ekranie. Przeczytaj kilka ciekawych tekstów zdradzających charakter naszego bohatera- łatwiej będzie Ci zrozumieć, dlaczego przez tak wiele lat uważano, że Vincent popełnił samobójstwo... No właśnie. Popełnił?
Film, poza walorami wizualnymi, spodobał mi się także dlatego, że przypomina kryminał. A ja kocham rozwiązywać zagadki! ... No dobra, kocham podejmować próby ich rozwiązania.
Do zabawy w detektywa zaprosiłam nawet moich uczniów z siódmej klasy. Przyznam, że pierwsza lekcja nie wypadła aż tak pomyślnie. Dlaczego? Chciałam, aby moi uczniowie spisali zeznania wszystkich świadków. Nie jest to jednak możliwe bez tzw. stopklatki. Postaci do "przesłuchania" jest za dużo, nie każda osoba mówi wprost co myśli. Film może nie charakteryzuje się super wartką akcją, ale kiedy trzeba równocześnie oglądać i notować, nie jest już tak łatwo.
Frustracja uczniów nie była moim celem. Chciałam, żeby wciągnęli się w oglądanie filmu, a nie stresowali brakiem odpowiedzi w formularzu. Wyciągnęłam wnioski. Przerobiłam formularz z zeznaniami świadków ograniczając ich ilość do dwóch, a liczbę pytań do czterech. I tak na koniec lekcji z kolejną siódmą klasą wspólnie cieszyliśmy się ze swoich detektywistycznych sukcesów.
Ciebie także zapraszam do rozwiązania zagadki. Wybierz jeden z dwóch formularzy, wydrukuj i... zabieraj do oglądania filmu!
Życzę Ci udanego śledztwa oraz seansu.
Twoja Helen
#vincentvangogh #twojvincent #filmwtojvincent #inspirujace #fajnerzeczy #lekcjeplastyki #slynniartysci #zyciorysyartystow #vincentvangoghmuzesumamsterdam #museumamsterdam #muzeumamsterdam
Komentarze