FAJNE RZECZY: Aplikacja ECHOES, czyli jak zostałam turystką w moim własnym mieście.

 

Wiosna w pełni. Z jednej strony wzmożona chęć na spotkania w plenerze, z drugiej strony skumulowane zawodowe wyzwania. W tym wystawa "Retrowersje: sobie mieszkania miastu Starówkę", którą jedno moje miejsce pracy- Centrum Sztuki Galeria EL w Elblągu przygotowała wraz z warszawskim Narodowym Instytutem Architektury i Urbanistyki. Oj, duuużo tego nowego. Ludzi, emocji, sytuacji... W szale przygotowań do wydarzeń, których bohaterką jest elbląska "nówka-starówka" udało mi się na chwilę zatrzymać, złapać oddech i wsłuchać w moje ukochane miasto. I tak oto zostałam turystką w mieście w którym mieszkam od tzw. zawsze. 

Wczytuję się teraz namiętnie w książki o Elblągu. Ba! Trafiłam nawet na konferencję do Muzeum Archeologiczno-Historycznego, aby odkryć fascynujący temat miejskich parków. Ale nie oszukujmy się- ile można czytać o starówce? Zwłaszcza, że można po niej połazić, gapić się, zwiedzać, a nawet POSŁUCHAĆ :) 

Słuchanie to zasługa mojego kolegi z pracy Maćka Olewniczaka, który kilka lat temu postanowił stworzyć spacer dźwiękowy po Starym Mieście. Do współpracy zaprosił m. in. historyków i historyczki, których pasją jest zgłębianie elbląskich tajemnic. Jeśli tak, jak ja marzysz, aby miejsce w którym żyjesz czymś Cię jeszcze zaskoczyło, łap telefon, ładuj aplikację ECHOES, wyszukuj swoje miasto i sprawdzaj, gdzie mają ponieść Cię nogi. Jeśli nikt z Twojego otoczenia jeszcze nie wpadł na pomysł wirtualnego spaceru- zapraszam do mnie. 

Ubierz wygodne buty, zabierz telefon, słuchawki i ruszaj! ECHOES zadziała tylko wówczas, kiedy będziesz na miejscu. 

Mój spacer trwał 1,5 godziny. W tym czasie uspokoiłam myśli, wyrównałam bicie serca, przyspieszyłam je kawą na wynos, podpompowałam lodami endorfiny. Przede wszystkim jednak na nowo zajarałam się okolicą w której tak często spędzam czas. Dowiedziałam się sporo rzeczy o których nie miałam wcześniej pojęcia. 

Podczas spaceru najprzyjemniej słuchało mi się tych w wykonaniu Wiesławy Rynkiewicz-Domino, nieżyjącej już pracowniczki elbląskiego muzeum. To zachęciło mnie do poszukania książek jej autorstwa. 

W moim przypadku aplikacja ECHOES doprowadziła mnie ostatecznie do biblioteki ;) , a także stworzenia pomysłu na warsztaty dla szkół, gdzie działania plastyczne poprzedzone są spacerkiem po starówkowej okolicy. 

Ciekawa jestem dokąd poniesie Ciebie ;) 

Twoja Helen 


#echoes #aplikacjaechoes #spacerdzwiekowy #spacerydzwiekowe #turystyka #turystykapiesza #zbutapomiescie #zwiedzanie #elblagnaweekend #weekendwmiescie #elblagkulturalnie #historiaelblaga #supermiasto #kulturalnaagentka

Komentarze