DO DZIEŁA: Dobrze to ukryj




 Zabawa w chowanie skarbów jest jedną z tych, które prawdopodobnie nigdy mi się nie znudzą. W dzieciństwie uwielbiałam tworzyć mapy prowadzące do sekretnych miejsc. Dziś świetnie bawię się w ciepło-zimno kiedy chowam prezenty wielkanocne dla najbliższych. Dzisiejsza propozycja to zabawa w chowanego na kartce. Co prawda bez biegania, ale z takim samym ładunkiem ekscytacji. 

Czego potrzebujesz do ukrycia skarbów?

- kartek (białych i kolorowych)

- kleju

- nożyczek

- pomysłu... 

Prace, które prezentuję w tym poście powstały podczas zajęć online dla Klubu Osiedlowego "Junior". Okazja: przygotowania do sadzenia ogródka społecznego na naszym osiedlu. Hasło: wymarzony ogród. Pomysł na to, żeby coś gdzieś schować pojawił się po drodze i okazał się strzałem w dziesiątkę. W godzinę z warsztatową  ekipą schowaliśmy m.in.: dżdżownicę, kruka, kota, słońce, syrenkę, rybkę i psa dobierającego się do śmietnikowych pyszności. 

Lista pomysłów dla Ciebie:

- wymarzony ogród

- to nie bałagan - to pokój pełen skrytek

- pod ziemią 

- pod wodą

- miasto tajemnic 


Masz już temat przewodni? Czas na ciachanie kartek! Nie musisz wycinać skomplikowanych kształtów. Możesz potraktować je "umownie". Podczas pracy nad swoimi chowankami wykorzystałam resztki trzech kartek. Ilość materiału była ograniczona stąd np. moje postaci nie mają dostatecznie długich rąk, a horyzont z drzewami nie należy do najprostszych. Nie szkodzi! Zadanie nie polega na idealnym wycinaniu. Tak- zgadza się: tu chodzi o chowanie

Jeśli wytniesz już wszystkie elementy- zastanów się, jak przykleić je na kartkę. Pamiętaj, żeby nie przyklejać nic w całości. Polecam metodę "wrota z dwoma skrzydłami". Co to oznacza? Dany kształt pod którym ukryjesz swój skarb przecinasz na pół, a do kartki przyklejasz tylko brzegi. Tak zrobiłam m.in. w przypadku Calineczki ukrytej w tulipanie oraz pieska dobierającego się do śmieci w namiocie. 




W przypadku jeziora w którym pływa syrenka dodatkowo jako zabezpieczenia przed otwieraniem się jeziora użyłam chaszczy. Aby przytrzymać koronę drzewa dodałam do konara jedną gałąź. 




Mam nadzieję, że zaprezentowane przeze mnie proste wycinanki zainspirują Cię do stworzenia czegoś niezwykłego. 

1- 2 - 3 - kryjesz Ty! 


Twoja Helen


#prostaplastyka #wycinanki #zabawawchowanego #nozyczkiwruch #proste #plastykadlakazdego #plastykaonline #lekcjeonline #zresztek #resztkikartek #coszniczego 

Komentarze

KS pisze…
Kolejny świetny pomysł, bardzo dziękuję!
Helen Wu pisze…
:))) takie a kuku można zrobić dla malucha w wersji z grubszego kartonu, ale też dla dorosłego jako urodzinową kartkę z przymrużeniem oka